What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

IN: Cider

Cider wordt het helemaal. In Engeland zitten de dames al aan de Strongbow Gold, een chemische Cider in handen van Heineken. In Nederland gaan we voor kwaliteit. Een Ciderproeverij is zo geregeld via Wouter Bijl, een gepassioneerde jonge ondernemer die Cider importeert vanuit Frankrijk.  

Het voordeel van Cider is dat het zoeter dan bier is, maar met hetzelfde alcoholpercentage. Met 5% alcohol is het een stuk beter binnen te houden dan een fles wijn. Cider is bovendien (bijna) altijd Biologisch, want van bespoten appels is geen goede alchol te brouwen. En dat zorgt voor minder hoofdpijn dan chemische drankjes.

Twee jaar geleden dronken we Prosecco op het terras, vorig jaar was rosé-bier een hit, dit jaar cider? Het lijkt me een lekkere afwisseling. In Engeland is het in ieder geval populair.

Info & Utils

Published in maandag, mei 10th, 2010, at 12:33, and filed under Cultuur, Lifestyle, Overig.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

Comments are closed.

What is in, What is out?! © 2010. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.