What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

IN: Lego is een hype, verzamelaars waarschuwen voor bubbel

Starwars + Lego = Nerds in heaven

 

 

 

 

Lego is een hype. De jongetjes die in de jaren tachtig speelden met de plastic blokjes, zijn nu volwassen mannen met geld en die kopen massaal lego op. Bovendien is alles wat uit Scandinaviƫ komt helemaal hip op dit moment.

Tijdens Legoworld in de Jaarbeurs waarschuwden verzamelaars voor de bubbel. Zo werd er onlangs nog 50 euro neergelegd voor een geel helmpje, omdat het een zeldzaam item was. Helaas voor de verzamelaars, bracht Lego het helmpje opnieuw uit en zakte de waarde naar 50 cent.

Ook overschatten veel mensen hun jeugd Legoverzameling. “Iedereen denkt dat ze een fortuin aan lego op zolder hebben, maar meestal is het nauwelijks iets waard”, aldus een verzamelaar tijdens Legoworld.

Pakketten die vroeger 500 euro kostte, gaan nu van de hand voor 3500 euro (in de doos). Maar nieuwe bouwpakketten worden zo massaal gemaakt, dat het geen zin heeft om die als investering te kopen. Pas na vele jaren zullen die wat extra’s opleveren en zelfs dan is de vraag of er wel kopers zijn.

Maar voor nu is lego dus helemaal hip. Lekker bouwen en knutselen, zonder dat er een beeldscherm of geluid aan te pas komt. Kinderen blij, vaders nog veel blijer.

 

 

Bookmark this on Hatena Bookmark
Hatena Bookmark - IN: Lego is een hype, verzamelaars waarschuwen voor bubbel
Share on Facebook
Post to Google Buzz
Bookmark this on Yahoo Bookmark
Bookmark this on Livedoor Clip
Share on FriendFeed

Info & Utils

Published in zondag, oktober 25th, 2015, at 10:00, and filed under Cultuur.

Tags: , , , ,

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

One Response

  1. Modelschip Jutlandia op Legoworld 2015 - Nautica Says:

    […] Het Deense schip Jutlandia is een verbouwd vrachtschip uit 1934. Een modelversie hiervan staat deze week op Legoworld in Utrecht. […]

What is in, What is out?! © 2015. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.