What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

UIT: The Body Shop

 

Ooit was The Body Shop de meest hippe winkel waar je als jonge hippe meid je beauty spulletjes kocht. De producten waren in trek omdat ze exotisch, fairtrade en bijzonder waren. Maar die tijdens zijn over, de bodyshop gaat kapot.

Wie tegenwoordig een Body Shop treft in een winkelstraat, ziet een lege winkel met een ouderwetse uitstalling. De verkopers kijken je met grote holle ogen aan en vegen af en toe wat stof van hun schouders. De hippe mensen zijn er allang niet meer te vinden. De dertigplussers kopen cadeautjes bij de Rituals, die overigens ook niet lang meer die idiote prijzen kan handhaven, maar dat terzijde. De jonge hipsters kopen hun meuk op internet bij vage Scandinavische merken, die dan weer helemaal niet zo klein en origineel blijken te zijn als zij denken. Maar ja, laat ze maar.

Wat ging er mis bij The Body Shop? De Engelse winkel is in 2006 gekocht door het Franse L’Oréal. De geest is uit de winkel. L’Oréal investeert niet, L’Oréal is niet duurzaam en L’Oréal is saai ouderwets Frans. En dat werkt niet in dit tijdperk.

Nieuwe trend

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de volgende hype dode zeemodder uit Israël wordt. Deze hype uit de jaren tachtig hoor je nooit meer iets van, maar zou zomaar een revival kunnen beleven. Het schijnt namelijk dat de Russen al overstag zijn.

Anyway, maakt allemaal niet uit, maar verkoop in ieder geval je aandelen Body Shop en Rituals, want als die winkels niet snel veranderen, dan gaan ze failliet. Mark my words.

 

Info & Utils

Published in maandag, april 27th, 2015, at 16:10, and filed under Lifestyle.

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

Comments are closed.

What is in, What is out?! © 2015. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.