What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

UIT: Youtube is niet leuk meer

 

Video killed the radio show en commerciƫle platenmaatschappijen hielpen Youtube om zeep. Vroegah, toen ik nog jong en strak en sexy was, kon je alles wat je maar wilde uploaden. Dus je deed een gek dansje op een liedje wat in was en pleurde het online (Macarena, ketchupsong, Ik heb een toeter op mijn waterscooter, ja jongens, dat waren nog eens tijden).

Maar toen werden zielige zangers boos, of eigenlijk hun platenmaatschapijen, want die vonden het oneerlijk dat mensen gratis hun muziek bij video’s mochten plaatsen. Gevolg: De slimme boys van Joetjoep ontwikkelden een systeem, wat automatisch weet welke muziek onder jouw video staat. En is dat geen rechtenvrije muziek, dan heb je pech. Tenzij je uiteraard een poepieduur abonnement neemt, dan mogen wel weer net iets meer dingen.

Youtube was in de begindagen (februari 2005 opgericht) vroeger zoals MTV: Leuk, speels, jong. Jijbuis had kattenfilmpjes en rare dansjes (ja, net al genoemd, weet ik) in de top10 meest bekeken video’s. Tegenwoordig kijkt niemand van boven de 3o jaar meer uit zichzelf naar Youtube, tenzij je een link krijgt doorgestuurd.

De commercie heeft Youtube gesloopt, zoals ze dat met wel meer dingen doen. En natuurlijk al die kutpubers die alleen maar lopen te rukken op Taylor Swift en Selena Gomez (in mijn tijd was dat nog een naam in de Adams Family).

 

Jammerdebammer, zo zeggen we dan.

 

 

Info & Utils

Published in donderdag, december 8th, 2016, at 14:46, and filed under Media.

Tags: , , ,

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

Comments are closed.

What is in, What is out?! © 2016. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.