What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

Uit: Twitter (onder jongeren)

Twitter is over, dat verklaarde Wat is in, Wat is uit al, maar nu komt ook de rest van Nederland erachter.

Bericht van De Redactie:

Gebruik Twitter maakt duikvlucht

Het aantal Nederlanders dat gebruikmaakt van Twitter is flink gedaald. 2,8 miljoen Nederlanders zijn actief op het sociale netwerk, zevenhonderdduizend minder dan een jaar eerder. Vooral jongeren haken af. Ze vinden dat Twitter te weinig oplevert en te veel tijd kost. Dat blijkt uit het Social Media Onderzoek 2015 van Newcom Research & Consultancy.

Instagram en Pinterest veroveren juist steeds meer terrein. Het onderzoeksbureau voorspelt dat Instagram binnen twee jaar groter is dan Twitter. 1,8 miljoen Nederlanders, voornamelijk jongeren, hebben een account bij de foto-app. Dat zijn er vierhonderdduizend meer dan vorig jaar. Op Pinterest zijn 1,6 miljoen Nederlanders actief, een groei van vijfhonderdduizend.  Google+ heeft met 3,9 miljoen gebruikers eveneens een grote vlucht genomen.

Ook de populariteit van Facebook neemt nog steeds toe. Van de netwerksite maken 9,4 miljoen Nederlanders gebruik, een half miljoen meer dan vorig jaar. Daarmee is Facebook nog steeds het grootste socialmediaplatform. Wel is het gebruik onder jongeren van 15 tot en met 19 jaar voor het eerst gedaald. De onderzoekers verwachten dat dit aandeel verder zal dalen.

Het gebruik van LinkedIn is licht afgenomen, van 4,1 naar 3,8 miljoen. Wel steeg het aantal dagelijkse gebruikers van drie- naar vierhonderdduizend.  Bij YouTube is sprake van eenzelfde beeld. Het aantal actieve gebruikers daalde iets nam iets af naar 6,8 miljoen, maar het aantal dagelijkse gebruikers nam iets toe.

Update 28 april: Aandelen twitter kelderen enorm!

Info & Utils

Published in donderdag, februari 5th, 2015, at 17:59, and filed under Media.

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

Comments are closed.

What is in, What is out?! © 2015. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.