What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

IN: Oordeel van de consument

The real new medium is the voice of the consumer. Consumenten beoordelen vakanties en tv-programma’s online, nu gaan ze ook producten beoordelen. Kijkshop is de eerste echte winkel die haar producten online laat beoordelen door consumenten (bol.com doet ook al aan recensies, maar bestaat alleen online). Volgens crossmedia manager Irene ten Dam en Marketing manager David de Boer van Sanoma Digital wordt dit de toekomst. Mond-op-mondreclame is perfect, consumenten die online producten aan elkaar aanbevelen werkt nog beter.

Mensen zijn net schapen, ze volgen elkaar. Dus wanneer er veel mensen een positief stukje schrijven over een dvd-speler, dan is de kans groot dat dit product meer verkocht wordt dan een speler zonder fans. Eerlijkheid is belangrijk. Vandaar dat bedrijven zeker niet recensies moeten vervalsen, want als een consumentenorganisatie daar achter komt, dan gaat je bedrijf naar de eeuwige velden van Buckler.

Websites verkopen het beste hun producten als de volgende zaken bij een product staan:
Een beoordeling (goede cijfers zijn positief) +
recensies van klanten (eerlijkheid) +
aantal personen dat gereageerd heeft (groepsgevoel) +
aantal verkochte producten (populariteit)+
de toevoeging ‘weinig op voorraad’ (deadline, je moet NU kopen, anders is het weg).

Dit alles is natuurlijk bedoeld om de verkoop te stimuleren, maar je ziet nu ook al vaak bij bol.com dat producten geen recensies bevatten, omdat niemand de moeite neemt te reageren. Zou de verkoop daar van omlaag gaan?
Ik zou wel een rating willen voor werkgevers. Dat je ziet bij een vacature of het überhaupt de moeite waard is te reageren!

Info & Utils

Published in donderdag, april 22nd, 2010, at 09:08, and filed under Lifestyle, Media, Overig.

Tags: , , , , , , , , , ,

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

Comments are closed.

What is in, What is out?! © 2010. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.