What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

UIT: Kranten

Wat een grapjassen bij de Volkskrant. Denken ze door de krant te verkleinen, meer abonnees binnen te halen.

Kranten zijn net als mannen, het gaat om de inhoud en de beschikbaarheid. En een beetje om het uiterlijk. Waarom leest iedereen de Spits, Metro of Pers ‘s ochtends? Omdat de krant gratis is, de trein saai en je bijna niet om de uitdelers heen kan.

De New York Times is nog niet failliet en waarom niet? Omdat de krant overal op elke straathoek verkrijgbaar is en slechts een dollar kost. De Times verkleinde de pagina’s ook al, maar deed dit om de kosten te drukkken. En niet zoals de Volkskrant beweert om populairder te worden. Anders was de Telegraaf al lang op tabloid over gegaan.

Jongeren doen niet aan abonnementen, want als je het per jaar berekent is het duur, je hebt een schriftelijke opzegtermijn van een jaar en had ik duur al genoemd? Korte termijn denken werkt wel. Een euro per dag geven we zo uit, maar 365 euro per jaar in 1 keer betalen, daar doen we niet aan.

Dus mijn voorstel is: Breng de krant ‘s middags uit op tabloid formaat, huur een paar schoolverlaters in, zet ze massaal op de stations Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Den Bosch en Rotterdam en verkoop je nieuws voor een euro. Wedden dat je binnen de kortste keren een oplage van hier tot overmorgen hebt?! Dan nog een paar mobiele verkooppunten in grote parkeergarages op bedrijventerreinen en je verkoop kan niet meer stuk.

Bookmark this on Hatena Bookmark
Hatena Bookmark - UIT: Kranten
Share on Facebook
Post to Google Buzz
Bookmark this on Yahoo Bookmark
Bookmark this on Livedoor Clip
Share on FriendFeed

Info & Utils

Published in maandag, maart 29th, 2010, at 15:34, and filed under Lifestyle, Overig.

Tags: , , , ,

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

Comments are closed.

What is in, What is out?! © 2010. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.